Całość zakresu tej inwestycji zaznaczona jest na mapie, a jej zakończenie planowane jest na czerwiec 2022. Sumaryczna długość odcinków podlegających rozbudowie i budowie wynosi ok. 20 km. Szczegóły przetargu na bit.ly/walyKrakow
Uwaga! Jest to dopiero pierwszy krok do budowy m.in. porządnej WTR na odcinku most Wandy - ujście Serafy, bo drogi na rozbudowanych koronach wału oraz drogi technologiczne na półkach wałowych będą utwardzone mieszanką żwirową (choć planowane są też odcinki asfaltowe, dopytuję dopiero inwestora które). W każdym razie bazując na tym, co zostało 3 lata temu ustalone na audycie rowerowym i jeśli stanowisko inwestora się nie zmieniło, to teraz ruch jest po stronie Miasta Krakowa, żeby dołączyć się do inwestycji w ramach osobnego zadania jeśli ma tam być porządna, asfaltowa ścieżka pieszo-rowerowa.
Zostanie też nadal "do zrobienia" odcinek wałów Brzegi <> Grabie, od ujścia Serafy do ujścia Podłężanki, gdzie zaczyna się porządne, 110 km WTR w zasadzie cały czas po wałach aż do Szczucina. Dlatego nadal polecamy objazd tego odcinka po zwykłych drogach
Dla przypomnienia stanowisko inwestora z audytu rowerowego:
"Inwestycja finansowana jest ze środków Banku Światowego, jako dotacja celowa i nie może służyć, do finansowania obiektów infrastruktury, służących wykonywaniu przez jednostki samorządu terytorialnego zadań własnych. W ramach inwestycji zaprojektowano koronę wałów w formie nawierzchni utwardzonej, ale przepuszczalnej, co jest związane z wymaganiami środowiskowymi zawartymi w decyzji środowiskowej. Względy techniczne i wytyczne do budowy obwałowań nie zobowiązują Inwestora do wykonywania jakichkolwiek dróg na ich koronie związanych z prowadzeniem ruchu innego niż pojazdy związane z utrzymaniem wałów i prowadzeniem akcji przeciwpowodziowej. Zapisy prawa wodnego wart. 881. ust. I pozwalają na realizację tras rowerowych na koronie wałów w oparciu o zgłoszenie dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej robót (art. 881. ust. 4) i terminu. Na tym etapie najbardziej prawidłowym sposobem postępowania jest uzyskanie decyzji realizacyjnej dla modernizacji obwałowań na zasadach określonych w ustawie z dnia 8 lipca 2010 r. (Dz.U. 2010 Nr 143 poz. 963) o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, co pozwoli na przejęcie gruntów pod wałami na własność Skarbu Państwa w zarządzie MZMiUW. W okresie pomiędzy uzyskaniem decyzji realizacyjnej a zakończeniem robót przez wykonawcę modernizacji obwałowań, ZIKIT powinien uzyskać ww. zgody, zapewnić finansowanie inwestycji w zakresie asfaltowania przygotowanej podbudowy i wyłonić swojego wykonawcę robót, tak aby przed finalnym odbiorem robót związanych z przebudową wałów wykonać nawierzchnię asfaltową na koronie wału."
Ówczesny ZIKIT zgodził się wtedy, że realizacja zadania polegającego na wykonaniu nawierzchni asfaltowej na wałach wiślanych objętych modernizacją nastąpi w ramach odrębnego zadania.
Dokładna lokalizacja tego odcinka WTR na mapie Google